Telefonkonsultation
Alle Dage: 08.00 – 09.00

Anmodning om sygebesøg
Alle Dage: 08.00 – 09.00

Tidsbestilling og medicinbestilling:

Alle Dage: 09.00 – 12.00 – Kun akutte henvendelser efter kl. 12.00 på akuttelefonen, og ellers kan man via hjemmesiden kontakte klinikken elektronisk.

Konsultation:
En konsultationstid hos læge eller sygeplejerske er som udgangspunkt 15 minutter, heri skal iregnes tid til journalføring.

E- konsultation: Her kan du stille lægen simple og korte – IKKE AKUTTE spørgsmål.
Lægen vil svare indenfor højst 5 hverdage. Vurderer lægen at spørgsmålet er uegnet til svar her, eller kræver uddybende undersøgelser, vil du blive henvist til en egentlig konsultation.
Spørgsmål vedrørende dit barn, som er under 15 og ikke har Mit-Id, bedes du venligst kontakte klinikken for kode.
Så vil du kunne oprette dit barn som bruger, ligesom du selv er, hvor det vil komme i den rigtige journal, og ved eventuel tidsbestilling vil det blive i det rigtige navn.

Udeblivelse:                      
Hvis du, som patient, har en tidsaftale, er det vigtig, du overholder aftalen, idet tiden ellers kunne være brugt på en anden patient. Der kan være en risiko for ventetid trods aftalt tid, idet akutte patienter/sygebesøg kan påvirke vores planlægning. Vi forsøger så vidt muligt at undgå ventetid.

Middagspause:
I tidsrummet kl. 12.00 – 13.00 holder vi frokostpause. Telefonen vil være lukket for rutineopkald, dog oplyser vores telefonsvarer hvordan du kan komme i kontakt med os ved akut behov for lægehjælp.

Akuttid:
Som udløber af coronatiden er der ikke længere åben akuttid mellem kl. 09:00 og 10:00, i stedet vil der dagligt være afsat lægetider til varetagelse af akutte problemstillinger.
Ved akut opstået sygdom eller ved forværring af eksisterende sygdom, skal du ringe hertil mellem kl. 08:00 og 09:00 for at tale med en læge eller en sygeplejerske.
Mellem kl. 09:00 og 12:00 kan du ringe til sekretæren med forespørgsel om vurdering samme dag. I øvrigt konsultation efter aftale, helt som vanligt.

VIDEOKONSULTATION IGENNEM MIN LÆGE

Vi tilbyder vores patienter muligheden for at bestille tid til en videokonsultation med klinikken.
Muligheden for videokonsultation betyder, at du nu kan sidde derhjemme og stadig holde din lægeaftale.
Vi aftaler videokonsultation, hvor det er muligt – og det kan være relevant ved fx. disse konsultationer:
• Opsamling af sygdomsforløb – • Status samtale – • Samtale om psykisk lidelse – • Svar på undersøgelse eller blodprøver

Du bestiller en videokonsultation ved at ringe til sekretæren mellem kl. 9-12.
Sådan fungerer det: Du vil modtage en SMS med et vedhæftet link som du
skal åbne på det aftalte tidspunkt og lægen/sygeplejersken vil finde dig i det virtuelle venteværelse. Der sendes først en SMS når lægen/sygeplejersken er klar på det aftalte tidspunkt.

Lægevagt:
I tidsrummet kl. 16-08 samt i weekend og helligdage henvises til lægevagten: tlf nr. 7011 0707, som er til henvendelser om pludselig opstået sygdom/ulykke eller forværring af eksisterende sygdom.

Sundhedskort:
Husk dit gule sundhedskort eller scan sundhedskortappén ved enhver henvendelse til klinikken.

Blodprøver:
Du har mulighed for at få taget blodprøver her i klinikken. OBS ! Der skal være lægelig begrundelse for enhver blodprøve.

Urinprøver:
Har du symptomer på blærebetændelse, skal urinen laves som en såkaldt midtstråleurin og efter afvaskning. Det vil sige, at du først skal vaske dig af omkring urinrøret med lunkent vand. Dernæst skal du lade vandet lidt i toilettet, så ca. 10-20 ml i et sterilt prøveglas, og resten i toilettet. Urinprøver skal enten gøres her i klinikken eller medbringes i et autoriseret urinprøveglas nedkølet indenfor 1 time.

Tilgang:
Der er i øjeblikket lukket for tilgang.

SELVBETJENING

Du kan ved at benytte selvbetjening bestille tid, forny recepter på fast medicin, skrive til lægen samt læse beskeder fra lægen.